hoe kan ik in excel een cel in kolom w laten kleuren enkel als er een datum instaat.?

Voor mijn radioamateurs hobby heb ik een excel bestand waar ik mijn gesprekken invoer , daar wil ik bv in kolom W een cel laten kleuren enkel en alleen alms de datum is ingevuld anders is de cel leeg , dank u wel

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Gebruik de optie 'voorwaardelijke opmaak'
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/voorwaardelijke-opmaak-gebruiken-om-gegevens-te-markeren-fed60dfa-1d3f-4e13-9ecb-f1951ff89d7f

Antwoorden (1)

U select kolom W.
Daarna gaat u naar het tabblad Start vanboven (staat normaal al klaar als je Excel opstart)
Kies ergens vanboven in het midden van je scherm voor de knop "Voorwaardelijke opmaak". Kies voor het eerste "Markeringsregels voor cellen". Kies een "datum op of in". U kiest bijvoorbeeld "deze maand". Dan wordt er steeds gecontroleerd op datums.