Wat betekent: "Merged document No longer comply Iso 15930 pdf x''?

Tijdens PDF samenvoegen in 'adobe acrobate x pro' kreeg ik deze melding "Merged document No longer comply Iso 15930 pdf x''. Ik kon echter toch samenvoegen. Mijn vraag is; is er nu iets niet goed gegaan, heeft het invloed op de opmaak of kwaliteit van het drukwerk? PDF bestanden kwamen uit illustrator en daarna dus samegevoegd en zag er goed uit.

2 jaar geleden
in: Software
1.5K
Amadea
2 jaar geleden
Mogelijk had één van de documenten origineel de opmaak dat deze niet geprint kon worden, maar heb je door het samenvoegen die beveilging ongedaan gemaakt.

Antwoorden (1)

Drukklare digitale bestanden voldoen aan ISO 15930, presentatiebestanden en administratieve documenten aan ISO 32000.
Je overige bestanden voldeden dus ook niet aan ISO 15930. Als je de bestanden dus professioneel wilt laten drukken zul je overleg met de drukker moeten plegen.
De kwaliteit van het drukwerk zal dus minder zijn. Zoals een drukker zegt: “De aan te leveren PDF’s moeten voldoen aan de internationale PDF/X-1a PLUS standaard van de GWG (Ghent PDF WorkGroup), gebaseerd op de wereldwijde ISO 15930: PDF/X-1a standaard. (CMYK of CMYK + steunkleur).”
SimonV
2 jaar geleden
anneg
2 jaar geleden
Dank je wel. Ik ga idd zoeken naar een werkend samenvoeg pdf programma.