Hoe verwijder ik 1 bestand uit de prullenmand van een mac?

Ik vind alleen maar de optie om alles uit te prullenmand te verwijderen. Ik wil maar 1 item verwijderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuke vraag. Ik ben benieuwd naar de antwoorden. Ik heb zelf geprobeerd bij mijn MacBook om één bestand uit m'n prullenmand te verwijderen, maar dat gaat inderdaad niet. (zo op het eerste gezicht tenminste).

Antwoorden (3)

Ik weet niet zeker hoe dat op een mac werkt, maar kan je niet ook kiezen voor de optie prullenbak openen? Zodat je kan zien welke bestanden er in zitten? Dan kan je vaak handmatig er één verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rechtermuis knop
leeg klikken
klaar.

Toegevoegd na 48 seconden:
Oh lees nu dat 1 ding eruit moet.
Dubbel links klikken bestand selecteren delete klikken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Dan via de zoekfunctie het bestand opsoren. Dan verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat dus niet makkelijk wel met een om-weggetje. Leg ik zo uit. Eerst dit: alles wat in de prullenmand zit moet verwijderd worden, eigenlijk zijn de bestanden al "een beetje" weg. Bij het legen geef je gewoon het laatste zetje om het definitief te verwijderen. In de ouwe tijd (zelfs nog van voor de microsoft computers) heette dit "in Limbo" een soort slaap zeg maar. Wat je zou kunnen doen is: 1. een nieuwe map maken op je bureaublad, noem deze prullenbak; 2. Sleep alle bestanden uit de prullenbak naar de nieuwe map en laat alleen het bestand staan dat je wilt verwijderen; 3. Als het goed is staat er dan nog maar 1 bestand in de prullenbak en dan kan je die middels "prullenbak leegmaken" definief wegdoen; 4. Vervolgens kan je uit de nieuw gemaakt map weer de hele zooi naar de - inmiddels lege - prullen mand slepen. Het resultaat is dan dat je maar één bestand uit de prullenmand hebt verwijderd. Erg ingewikkeld, maar zo moet het gaan.
Ik heb nog wel een vraag aan je: waarom zet je bestanden in je prullenmand als je die niet weg wilt gooien? De prullenmand is niet bedoeld als een soort reserve-kast zeg maar. Dus het handigste is om alleen dingen in de prullenmand te proppen die je echt kwijt wilt en dan periodiek legen. Je vuilnisbak in huis ga je toch niet nakijken of je echt alles wel kwijt wilt?
Succes!