Foutmelding: Geen computer account voor de vertrouwensrelatie met de werkstation. Hoe los ik dit op?

Ik heb sinds kort een domein heb mijn laptop er aan toegevoegd heb hem opnieuw opgestart ik probeerde in te loggen maar ik kregen een foutmelding De beveiliging’s database op de server heeft geen computer account voor de vertrouwensrelatie met dit werk station en er kwam daarbij ook een DNS fout bij het joinen Van het domein weet iemand hier een oplossing voor

Picture for question
2 jaar geleden
in: Software
6.2K
Griffin
2 jaar geleden
Stel vast wat de FQDN van je domain server is, en unjoin het domain vanaf je laptop door jezelf weer lid te maken van de Workgroup, en wijzig dan het hosts bestand onder: c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts en maak een verwijzing mét FQDN van je domein server en vice-versa, zo maak je de trustbond op basis van dns weer in orde. Probleem is namelijk dat jouw domeinserver niet bekend is bij de DNS van je provider, dat is te fixen door al je DNS queries te relayen via de domein server, maar makkelijker is om het via het hosts bestand op te lossen, dit hosts bestand heeft voorrang op DNS queries(daar gaat windows dus eerst kijken om een IP te resolven)

Antwoorden (1)

Een computer kan om verschillende redenen het vertrouwen in het veld verliezen. De meest voorkomende redenen zijn gerelateerd aan de DNS en het netwerk. Een domeinlidcomputer moet DNS kunnen oplossen met zijn lokale AD-servers. Het moet ook kunnen communiceren met AD-servers via de verschillende netwerkpoorten die door AD worden gebruikt.

Hoe het te repareren:

Verwijder het beschadigde computeraccount uit Active Directory: gebruikers en computers, verwijder de server uit het domein en verbind de server met het domein.

1. Meld u aan bij de domeincontroller met het domeinbeheerdersaccount. Druk op het Windows + R-logo, typ dsa.msc en druk op Enter om Active Directory voor gebruikers en computers te openen.
2. Selecteer de organisatie-eenheid (OF) waar het computerobject zich bevindt.
3. Klik met de rechtermuisknop op het computerobject en selecteer Verwijderen.
4. Klik op Ja om het computerobject te verwijderen.
5. Meld u aan bij de server met het lokale beheerdersaccount. Druk op het Windows + R-logo, typ sysdm.cpl en druk op Enter om Systeemeigenschappen te openen.
6. Klik op Bewerken.
7. Klik op Werkgroep: typ een werkgroepnaam en klik op OK.
SimonV
2 jaar geleden
Jesseheeremans
2 jaar geleden
Helpt updates ook
SimonV
2 jaar geleden
Misschien. Updates kunnen het probleem echter ook veroorzaken...
Zie:
https://docs.microsoft.com/en-us/answers/questions/337924/win-10-the-security-database-on-the-server-does-no.html
Jesseheeremans
2 jaar geleden
Domein.local werkt niet maar domein zonder (Local) werkt wel
Griffin
2 jaar geleden
@Jesse "Domein.local werkt niet maar domein zonder (Local) werkt wel"
Dat komt omdat die DNS niet juist wordt opgelost(resolved). Je moet de suggesties die ik je toedoe in mijn reactie even doornemen, dan heb je het zo opgelost.