Geeft een laptop Windows 8.1 formatteren problemen met de software van nu?

Ik heb een Windows 8.1 laptop en wil het graag formatteren... omdat het super traag is... Maar is het wel verstandig...?

Want als het goed is... Zal ie niet meer updaten...

Mijn vraag is of het compatible problemen zal geven met de software van nu...?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
1.8K
TurfGraver
2 jaar geleden
Als je formarteerd staat er niets meer op.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja ik bedoelde dus.. Formateren.. En Windows er terug op zetten..
TurfGraver
2 jaar geleden
Dan zul je dus ook alle programma's er weer opnieuw op moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ja klopt.. Ik zal alles opnieuw moeten installeren... Maar de vraag is zal het compatibiliteitsproblemen geven... Hihi
TurfGraver
2 jaar geleden
Nee meeste software zal prima draaien op win 8
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb je misschien nog een backup op de laptobber staan zodat je die kunt gebruiken? Of een toendertijd bijgeleverde
herstel cd/dvd?
LeonardN
2 jaar geleden
Formatteren is een hele vreemde actie.
Je herinstalleert Windows gewoonweg en dan formatteert de installer vanzelf.
Als je Windows 8 kan draaien, kan je bijna zeker ook Windows 10 draaien. Koop een Windows 10 key voor ~10 euro, download Windows van de MS-pagina.
Heb je gewoon weer een Windows die nog geupdate wordt.
LeonardN
2 jaar geleden
Overigens lijkt het me dat Windows 8.1 gewoonweg update naar de laatste update. Dat is wat anders dan dat er geen NIEUWE updates meer komen.
Blijf je dus bij 8.1 dan zal je na herinstallatie gewoon weer zijn op het punt dat je nu bent.

Antwoorden (1)

U kunt proberen tron script te draaien alvorens opnieuw te installeren. Ik heb er zeer goede resultaten mee.

Wat voor een programma's verwacht u compatibiliteits problemen mee?
N.b. tron script kunt u als alternatief gebruiken voor een herinstallatie.
Toegevoegd op 04 december 2021 11:06: tekst