Hoe vind je je printscreens terug?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Software
12K
bamibal
2 jaar geleden
Op wat voor een apparaat?

Antwoorden (2)

Als je de toets PrintScreen hebt gebruikt, wordt de afbeelding in het geheugen opgeslagen. Die wordt dus niet automatisch op de computer bewaard.

Windows 10: door tegelijkertijd op de Windows-toets en de toets Print Screen te drukken wordt een PNG-afbeeldingsbestand gemaakt.
Alle screenshots die je met deze toetsencombinatie in Windows 10 hebt gemaakt, worden in deze map opgeslagen:
C:\Gebruikers\ [je loginnaam]\Afbeeldingen\Schermopnamen.
.
In het geheugen opgeslagen door op de Print Screen-toets te drukken: het is alsof er niets gebeurt, maar op de achtergrond heeft Windows het volledige beeld opgeslagen op het tijdelijke prikbord (het Klembord). De afbeelding plakt u daarna in een ander programma. Bijvoorbeeld Paint of Word.
Gebruik de sneltoetscombinatie Ctrl+V om de net gemaakte schermafbeelding te plakken in het andere programma.
Toegevoegd op 27 oktober 2021 10:50: bron
SimonV
2 jaar geleden
Je kunt een printscreen maken en vervolgens de ''afbeelding'' plakken in Word. Het antwoord van SimonV geeft echter een manier dat het direct gaat, maar dit is ook mogelijk!