hoe kan je een stukje uit een opname knippen op windows 10?

ik heb een opname op mij pc waar ik een stukje uit het midden van wil verwijderen. het probleem is alleen dat als ik de optie 'knippen' gebruik, ik alleen de mogelijkheid krijg om een stukje van het begin of het einde af te knippen. weet iemand hoe je met een gratis programma toch een stuk uit het midden kunt verwijderen terwijl je de rest van de video intact laat?

2 jaar geleden
in: Software
1.8K
Utrecht
2 jaar geleden
Met de microsoft app Foto's (gratis opvolger van Windows Movie maker) kan dit.
Wellicht moet je een beetje creatief zijn: dus niet het midden eruit knippen maar een stuk vanaf het begin plakken aan een 2e stuk van het eind.
Ritsuka
2 jaar geleden
Knip het begin er af en sla op.
Open het geknipte bestand en knip nu het einde er af en sla weer op.
Klaar!
LeonardN
2 jaar geleden
@Ritsuka Nee.
Dan hou je het midden OVER.
De vrager wil het midden nu juist VERWIJDEREN.
Utrecht
2 jaar geleden
@leonardN. Zo moeilijk is het toch niet? Zoals Ritsuka aangeeft:
Je opname is bijv. A-B-C-D waarbij je deel BC eruit wil knippen.
Je kopieert je hele hele opname.
Dan (bijv. in MS Foto's) knip je het laatste stuk van je opname: je houd A-B over.
Van de kopie knip je het eerste stuk hier hou je C-D over,
Vervolgens plak je deze twee stukken aan elkaar A-B en C-D (het tussenstuk B-C ontbreekt dan). Klaar.
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik las het een beetje verkeerd. Maar het kan dus alsnog, als je filmpje A-B-C is, knip je eerst A, dan een stuk C, en dan A-C plakken.
LeonardN
2 jaar geleden
@Utrecht Ik zeg nergens dat het moeilijk is.
Ritsuka legt het verkeerd uit.
Ik geef dat aan. Wat jij uitleg snap ik helemaal niet.
Je zegt:
"Vervolgens plak je deze twee stukken aan elkaar A-B en C-D"
Noem mij gek, maar dan heb je toch weer ABCD?! Daarnaast kan je met foto's niet twee stukken video aan elkaar plakken...
LeonardN
2 jaar geleden
@Ritsuka
Maar het kan dus alsnog, als je filmpje A-B-C is, knip je eerst A, dan een stuk C, en dan A-C plakken. Met wat?
Niet met foto's.
Dus zeg eens met welk programma.

Antwoorden (1)

Download AviDemux
http://avidemux.sourceforge.net

Open je bestand in AviDemux
Ga met je cursor naar het begin van het stuk wat je weg wil hebben.
Druk op A
Ga met je cursor naar het eind van het stuk wat je weg wil hebben.
Druk op B
Druk op de "del"-knop
Save je bestand.
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
Plus!
Dit is waarschijnlijk het meest simpele programma om dit te doen. A staat bij mij bij Edit - Set marker A.
janjan
2 jaar geleden
aha dat wist ik nog niet. Ik deed altijd delen bewaren en daarna aan elkaar plakken...domdom van janjan
Plusje erbij!