Microsoft Edge is een webbrowser, die standaard in geïntegreerdin Windows10, Windows10 Mobile en XBox Live. Voorheen had Microsoft als standaard webbrowser Internet Explorer, maar deze is nu vervangen door Microsoft Edge.
En nee, je heb Microsoft Edge niet perse nodig. Je kunt er ook voor kiezen gebruik te maken van een ander webbrowser, zoals bijvoorbeeld Firefox, of Chrome (er is een hele lijst, zie de link).