Hoe krijg ik een oud mailadres definitief uit het geheugen van Outlook?

Een lastig probleem: iemand neemt een nieuw mailadres, maar het oude adres blijft elke keer (ook) tevoorschijn komen als ik zijn/haar naam intyp, om een mail te versturen. Op het "kruisje" bij het mailadres drukken helpt niet definitief - het oude mailadres blijft in het geheugen staan. Is er een manier om het oude mailadres echt, helemaal definitief uit het geheugen te wissen?

3 jaar geleden
in: Software
6.3K
Amadea
3 jaar geleden
Voor de duidelijkheid: gaat het om 't voormalige Hotmail of om de Officeversie van Outlook?
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Amadea, Sorry, het gaat om Office.

Antwoorden (2)

Het gaat dus om Outlook van Office.

Deze vreemde oplossing blijkt te werken bij dit vaker voorkomende probleem:
Nieuw bericht maken
Typ in het gedeelte 'Aan:' de eerste 3 letters van het adres dat u wilt verwijderen.
Selecteer dit e-mailadres.
Klik met de rechtermuisknop op het adres en voeg toe aan contacten.
Verwijder de e-mail.
Maak een nieuwe e-mail.
Typ in het gedeelte 'Aan:' de eerste drie letters van het e-mailadres dat u wilt verwijderen. Beweeg de muisaanwijzer over het adres dat u wilt verwijderen.
Klik op de 'X' om te verwijderen.
Verwijder de e-mail.
Ga naar contacten en verwijder het adres dat u zojuist hebt toegevoegd.

Andere oplossing: zoek de persoon bij ‘Alle contacten’ en zet daar het kruisje. Niet tijdens het maken van een nieuwe e-mail.
SimonV
3 jaar geleden
In Outlook worden e-mailadressen die je eerder hebt gebruikt opgeslagen in de lijst voor automatisch aanvullen. Die functie staat standaard ingeschakeld en kan niet worden geblokkeerd. Daar moet het oude adres dus uit verwijderd worden:
- Klik in de navigatiebalk op Personen.
- Selecteer de contactpersoon die je wilt verwijderen (dus die met het verouderde e-mailadres) en klik op verwijderen op het lint. Of klik met de rechtermuisknop op de contactpersoon en klik dan op verwijderen.
- Sluit af door te klikken op Opslaan & sluiten.
Amadea