Waarom is mijn beeld niet scherp op Netflix?

Ik heb alles al gecheckt, CPU is niet te hoog, internetsnelheid is dik 70 mbps, de instellingen van netflix voor afspelen staat op high, ik heb al een film gedownload, de netflix app gebruiken en niet via de google chrome browser, een film gedownload, en toch is het beeld de laatste dagen opeens veel minder scherp dan ik gewend ben. Alsof ik naar een oude film uit de jaren negentig zit te kijken. Wat kan er aan de hand zijn?

3 jaar geleden
in: Software
3.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Zijn Youtube en games wel scherp?
lucius0605
3 jaar geleden
ja die zijn scherp
paulus811
3 jaar geleden
Wat bedoel je in dit verband met 'CPU is niet te hoog'? Zou een simpele Chromecast dit probleem kunnen oplossen als je daarheen streamt/cast vanaf je telefoon?

Antwoorden (2)

Waarom is mijn beeld op Netflix niet scherp?
Om aan de slag te kunnen met HD- en Ultra HD-kwaliteit, dien je hiervoor wel het juiste abonnement te hebben. Met het Standaard pakket van 10,99 euro per maand beschik je over HD-kwaliteit, terwijl je met het Premium-abonnement van 13,99 euro per maand zelfs over Ultra HD beschikt.

Zodra je het juiste abonnement hebt, kun je eenvoudig de videokwaliteit instellen. Dat doe je door naar de website van Netflix te gaan, vervolgens rechts bovenin op het pijltje te klikken en naar Account te gaan. Onder het kopje Instellingen voor afspelen kun je vervolgens jouw voorkeuren instellen.
3 jaar geleden
lucius0605
3 jaar geleden
Ja ik heb een standaard pakket, en ja ik heb de instellingen voor afspelen op high staan.
Het kan ook zijn dat je internetverbinding niet optimaal is. Dan laadt-ie ook in een minder goede kwaliteit (minder scherp).