Hoe kan je iedereen zien in MS Teams?

Tijdens vergaderingen zie ik nooit iedereen tegelijkertijd, maar altijd een persoon per keer. Dat is degene die praat. De rest zie ik niet. Hoe kan dat en wat kan hieraan doen om dit op te lossen?

3.7K

Antwoorden (1)

Hiervoor moet eerst de ‘Nieuwe vergaderingservaring’ ingeschakeld staan.
Klik in het hoofdscherm rechts bovenaan in Teams op je persoonlijke profiel en ga naar 'Instellingen'
Vink de optie 'Nieuwe vergaderingservaring inschakelen' aan:
Na het opnieuw opstarten van Microsoft Teams wordt de nieuwe vergadermodus geactiveerd en start een vergadering op in een nieuw scherm. Via 'meer opties' (de drie puntjes) kun je tijdens een videovergadering de nieuwe functionaliteiten gebruiken.
Let op: voor een aantal weergaven is er een minimaal aantal deelnemers nodig om een functie te kunnen activeren.

Meerdere mensen in beeld
Hiervoor ga je naar je foto rechtsboven of je initialen als je geen foto hebt geüpload. Daar kies je voor instellingen. Vervolgens ga je naar de algemene instellingen en vink je de nieuwe meetings en calling ervaring aan.

Focus op één deelnemer tijdens een teams vergadering
Voor het focussen op één deelnemer kun je tijdens een vergadering voor 'meer opties' kiezen bij de betreffende persoon. Klik hiervoor op de drie puntjes achter de naamsvermelding en vervolgens op 'vastmaken'. Hierdoor blijft de betreffende persoon groot in beeld en verspringt het beeld niet zodra iemand anders een vraag stelt of iets zegt.
SimonV