Is dit een phishingmail van Adobe?

Ik kreeg deze email maar ikzelf heb helemaal geen account bij Adobe. Zou het een fishingmail kunnen zijn?

Je Adobe-account verloopt binnenkort.

Beste Adobe-klant,

Je hebt al meer dan een jaar niet ingelogd bij je Adobe account. Conform onze beleidsbepalingen zal je Adobe ID daarom over 60 dagen verlopen. Als je in de komende 60 dagen geen actie onderneemt, is je Adobe ID na die periode niet meer geldig, heb je geen toegang meer tot eventueel materiaal dat je op onze servers hebt opgeslagen en wordt deze account afgesloten.

Je Adobe ID is: <………………… >

Als je deze Adobe ID wilt aanhouden, moet je nu inloggen om die Adobe ID actief te houden.
Nu inloggen

Account beheren
Klantenondersteuning
Forums

(content in Engels)

Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.

Geregistreerde vestiging: Adobe Systems Software Ireland Limited, 4 6 Riverwalk, Citywest Business Park, Dublin 24, Ierland. Geregistreerd nummer: 344992

Online lezen

3 jaar geleden
in: Software
10.7K
Griffin
3 jaar geleden
Ja, als je geen abonnement hebt bij Adobe, en je krijgt toch mail van ze, dan kan ik niet anders zeggen dat het mailtje stinkt.
tinus1969
3 jaar geleden
Je kunt zien of dit een fishing mail is door te kijken (zonder te klikken natuurlijk!) op welke website je uitkomt met 'Nu inloggen'. Als dat een andere website is dan adobe.com, is het fishing.
Ritsuka
3 jaar geleden
Als jij geen account hebt, kun je de mail gewoon weggooien.

Antwoorden (2)

Deze mail komt waarschijnlijk van mail@info.adobesystems.com o.i.d.
Dit is een bekende phishing mail en deze wordt ook naar mensen gestuurd die geen Adobe account hebben.
Verwijderen dus.
SimonV
3 jaar geleden
Als je zelf überhaupt geen account hebt bij Adobe, is het al verdacht dat ze contact met je opnamen. Niet op ingaan en verwijderen.