Hoe maak ik een shortcut die opstart in high of realtime priority in Windows 10?

Het spelletje VRChat van steam loopt soms vrij traag op mijn pc, ik kan de prioriteit instellen met CTRL+ALT+DEL - Taakbeheer - Details - VRChat.exe - prioriteit Hoog/Realtime.
Dit helpt wel, alleen ik moet dit telkens doen na het starten van de game, en in de game.
is het mogelijk dit te doen in de/een shortcut van VRChat ?
Dit is wat de shortcut opstart op dit moment,
steam://rungameid/438100
wat moet ik veranderen hieraan om standaard de game/chat in High(Hoog) of Realtime
te laten starten ?
Ja SimonV het werkt ,ik moest wel iets eraan veranderen nu heb ik een .bat file die noem ik VRChat High Priority.bat en die bevat dit :

cmd.exe /c start "steam://rungameid/438100" /High "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\VRChat\VRChat.exe"

Als ik nu dus op CTRL+ALT+DEL druk en dan Taakbeheer-Details-VRChat.exe staat op HOOG !! Dankje Wel

3 jaar geleden
in: Software
15.3K

Het beste antwoord

Maak deze snelkoppeling:
cmd.exe /c start "programmanaam" /priority "<pad van het bestand>"

Vervang priority door:
• Realtime
• High
• AboveNormal
• Normal
• BelowNormal
• Low
Dus in jouw geval denk ik:
cmd.exe /c start "steam://rungameid/438100" /High "<pad van het bestand> "
.
Eventueel kun je ook een batch-bestand maken (uitvoeren als administrator):
cmd /c start /High &lt;programmanaam&gt;
https://tweaks.com/windows/37033/launch-apps-with-desired-priority-setting/
SimonV
3 jaar geleden
SingingCoyote13
3 jaar geleden
Ja SimonV het werkt ,ik moest wel iets eraan veranderen nu heb ik een .bat file die noem ik VRChat High Priority.bat en die bevat dit : cmd.exe /c start "steam://rungameid/438100" /High "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\VRChat\VRChat.exe" Als ik nu dus op CTRL+ALT+DEL druk en dan Taakbeheer-Details-VRChat.exe staat op HOOG !! Dankje Wel
SimonV
3 jaar geleden
Graag gedaan. Fijn dat het gelukt is.
Je moest inderdaad het pad naar het bestand nog zelf invullen.