In Windows 10 moet een fotoviewer zitten. Ik kan hem alleen niet vinden. Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
15.7K
Amadea
3 jaar geleden
Ga naar een foto die op jouw apparaat staat opgeslagen. Klik er met de rechter muisknop op. Staat er nu bij de keuzemogelijkheden van Openen met: Windows Photo Viewer?

Antwoorden (1)

Windows Fotoviewer maakt geen deel uit van Windows 10, maar als u een upgrade hebt uitgevoerd vanaf Windows 7 of Windows 8.1, is dit hulpprogramma mogelijk op uw pc geïnstalleerd. Als u dit wilt controleren, drukt u op een foto in Verkenner en houd u vast (of klikt u erop met de rechtermuisknop). Vervolgens selecteert u Openen met. Daar zou het programma moeten bij staan.

Als dat niet lukt, kun je het zo installeren:
1. Download en unzip:
https://ihowto.tips/wp-content/uploads/2017/12/Activate-Windows-Photo-Viewer-on-Windows-10-1.zip
2. Dubbelklik op het reg-bestand “Activate Windows Fotoviewer aan Windows 10 ",
3. Klik op "Ja" om toegang in het register toe te staan.
4. Klik op "OK" om de wijziging te bevestigen.

De app Foto's in Windows 10 doet hetzelfde als Fotoviewer, en meer.
Je kunt de app starten via Start > Foto's.
https://www.seniorweb.nl/artikel/de-app-foto-s-in-windows-10
SimonV