Hoe wijzig ik titel van een Word-bestand in de bestandslijst die tevoorschijn komt als ik Word open?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
15.1K

Antwoorden (2)

De bestandslijst, die je in Word ziet als je deze applicatie opent, omvat de bestanden die je het laatst hebt geopend. Daar kan je niet de titel wijzigen.
Om deze te wijzigen kan je beter de Verkenner gebruiken en dan naar de locatie gaan waar je het bestand hebt opgeslagen. Als je het bestand hebt gevonden klik je er met je rechtermuistknop op en kiest in het menuutje dat je dan krijgt voor "naam wijzigen".
Dan kan je de titel aanpassen.
Om de nieuwe naam dan ook zichtbaar te krijgen in de bestandslijst in Word kan je het bestand het beste meteen openen vanuit de verkenner. Dan komt hij met de nieuwe naam in de bestandslijst te staan.
Dan staat het bestand twee keer in de lijst in Word, één keer met de nieuwe en één keer met de oude naam. Om dit op te lossen klik je in de lijst in Word met de rechtermuisknop op het bestand met de oude naam en kiest in het menuutje voor "Uit lijst verwijderen".
3 jaar geleden
Eerst zul je het betreffende bestand zelf moeten hernoemen. Vervolgens krijg je door de bestandslijst te vernieuwen de gewijzigde titel te zien.
Amadea