Hoe kan ik snel en effectief al mijn contactpersonen in Hotmail overzetten naar Excel?

Hoe kan ik snel en effectief al mijn contacten via Hotmail of Outlook overzetten?
Ik heb het exporteren gevonden en daarmee kan ik een bestand maken.
Dit is echter een bestand met allerlei overbodige informatie erbij.
Ik hoef geen voornamen of iets anders te weten.
Ik wil een lijst met alle email-adressen, van iedereen uit mijn Hotmail/Outlook.

Nou heb ik ergens iets gezien met dit:
[*]Meld je aan bij je Hotmail-account
[*]Neem het tabbladje "Contactpersonen"
[*]Klik tabbladje "Afdrukweergave"
[*]Kopieer de lijst van contactpersonen: de hele lijst highlighten en dmv rechtermuisklik, Ctrl + c of "Bewerken --> Kopieren" alles kopieren.
[*]Open Microsoft Exel (of soortgelijk spreadsheet progje waarbij je een lijstscheidingsteken kan gebruiken)
[*]Selecteer in Exel de cel "1/1" (of "A/1") (links bovenaan)

Dat klinkt prima!
Maar ik kan geen afdrukweergave vinden?
Ik kan afdrukken, maar dan krijg ik alleen die pagina.
Wat is de snelste en meest efficiënte manier om alleen de email-adressen over te zetten?
Iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
3.3K

Antwoorden (1)

Je was er bijna. Bij je contactpersonen zie je rechtsboven ‘Beheren’.
Kies daar “Exporteren”.
Open het in Excel of sla het bestand op en open het als CSV-bestand in Excel.
Verwijder alle kolommen, behalve de kolom met e-mailadressen.
Getest en het werkte.
Mocht het niet lukken dan hoor ik het wel.
O ja, kies bij het importeren als scheidingsteken een komma.
.
Alternatief
Open een nieuw document in Excel.
Ga naar de tab “Gegevens”, blok “Externe gegevens ophalen” en kies voor “Van tekst”
Er opent zich een scherm waar je achter “Bestandsnaam” de naam van je CSV bestand selecteert.
Druk op enter of klik op importeren.
Kies de optie “Gescheiden”.
Kies in stap 2 als scheidingsteken een komma.
Toegevoegd op 28 oktober 2020 11:14: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Heb jij dit daadwerkelijk met een lijst Contactpersonen uit Hotmail geprobeerd? Want dit werkt echt niet. Er komt geen normaal CSV-bestand tevoorschijn, maar alle gegevens staan met tig komma's ertussen in één cel. Dus er zijn geen kolommen om te selecteren.
SimonV
3 jaar geleden
Je hebt het niet als CSV-bestand bestand geopend in Excel.
Amadea
3 jaar geleden
Jazeker wel.
SimonV
3 jaar geleden
Alternatief werkt ook niet? Hotmail maakt contactpersonen.csv aan. Daarbij moet Excel automatisch de tekst-wizard starten. Nogmaals geprobeerd, gaat bij mij moeiteloos.
Amadea
3 jaar geleden
Ja, joepie de 'alternatieve' methode is de normaal werkende! Zo, dat scheelt een boel gehannes de volgende keer dat mij een e-mailadreslijst gevraagd wordt!
SimonV
3 jaar geleden
Mooi! Wellicht is de simpele, ‘intuïtieve’, methode uit de nieuwste versies van Office gehaald omdat ze bedachten dat het ook ingewikkelder kon.
Ik ben zo gelukkig nog met Office 2010 te werken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jaaaa, dát alternatief werkt!
Thanks...