Hoe kan ik een csv file openen in Excel (Office 365)?

Ik kan een CSV file openen in Excel, maar de inhoud van de cellen wordt niet gescheiden (dus de hele string staat in 1 cel). Bij vroegere versies kon je kiezen wat de seperator was, maar die opties zie ik nu niet meer langs komen. Hoe kan ik dit op "de oude manier" openen?

Thecis
3 jaar geleden
in: Software
6.2K

Het beste antwoord

Selecteer eerst de hele kolom waarin de gegevens staan (A). Ga naar het lint Gegevens en klik op Tekst naar kolommen. Vervolgens kun je aangeven hoe je csv is opgebouwd, en maakt Excel er weer nette kolommen van.
Een andere optie is het imorteren van je gegevens uit de CSV in een leeg werkblad. Je opent dan eerst Excel met een leeg werkblad, en op het lint Gegevens kies je bij Gegevens ophalen en transformeren voor "Uit tekst/CSV".
Toegevoegd op 12 augustus 2020 07:28: tekst
Plaatje bij antwoord
bamibal
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Ah, gaat het tegenwoordig op die manier.
Hartelijk dank, helemaal gelukt!