Hoe zijn 80s mixen gemaakt?

Met welk programma(s) zijn de 80s mixen (zoals Stars On 45, of de Ben Liebrand Megamixen) gemaakt? Ik zou er graag zelf een willen maken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Software
1.5K
LeonardN
3 jaar geleden
Waarom wil je weten hoe dat toen gemaakt is als je vandaag de dag wellicht een veel makkelijkere manier voor handen hebt?
SingingCoyote13
3 jaar geleden
ik snap niet helemaal of de vraag wel begrepen wordt, bedoel je op dit moment, de retrowave retro80s mixes van bv youtube ? hoe ze die NU gemaakt hebben, want je vraag naar een specifiek (computer) programma ? (omdat je er zelf een wilt maken, en bandrecorders etc zijn praktisch nergens meer te vinden)

Antwoorden (2)

In die tijd waren er nog geen computers en werd alles met bandrecorder tapes lp's singeltjes platenspelers etc in elkaar geplakt en geknipt, goed voorbeeld,https://www.youtube.com/watch?v=cZbfLPrnesE
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Toen het nog een "art" was. :)
Ben Liebrand is een pionier op het gebied van remixen. Begonnen in de jaren tachtig met het knippen en plakken (fysiek dus) met plakband en audiotape op basis van samples van platen en andere audiobronnen. Van samplers en sequencers doorgegroeid en meegegaan met de techniek, want tegenwoordig maakt hij nog steeds professionele producties die geheel digitaal zijn opgenomen.

Hieronder een paar links met interviews uit de beginjaren.