Hoe maak ik mijn pc scherm weer goed (beeld staat nu ondersteboven)?

Ik wilde een diakritisch teken op de z tikken. De code daarvan is Alt0382. Dan komt er een omgekeerd dakje op de z. Ik nam de Alt die links staat maar kreeg een ander teken en zonder de letter z. Toen nam ik de Alt die rechts staat. Het resultaat was dat wat er op het scherm staat zich omkeerde. Alles staat nu op de kop. Hoe krijg ik dat weer goed? Ik gebruik nu even een geleende pc. Kan er niet op inloggen; het is een oud beestje dat niet reageert. Hij vraagt wel of ik gewoon ben om met FB in te loggen. Ik heb geen FB. Ik tikte het nummer uiteraard op het nummerbord, het rekengedeelte dus, rechts op het toetsenbord. Ik heb Windows7 en Google Chrome.

IK BEN ZONDAG

3 jaar geleden
in: Software
2.8K
Amadea
3 jaar geleden
Zou hetzelfde nóg een keer met de Alt rechts uitvoeren de opdracht niet gewoon weer ongedaan maken?
zondag
3 jaar geleden
Heb ik al tig keer gedaan en helpt niet. Ook de pc uitgeschakeld en weer in. Op alle F toetsen gedrukt. Niets helpt.

Antwoorden (1)

Hopelijk is dit een oplossing:

Draai je scherm met de sneltoetscombinaties: Ctrl + Alt + Pijl-omhoog, Ctrl + Alt + Pijl-omlaag, Ctrl + Alt + Pijl-links of Ctrl + Alt + Pijl-rechts.

Of klik met de rechtermuisknop op het bureaublad en selecteer Beeldscherminstellingen om de pagina Beeldscherm te openen.
Ga naar Schermstand. Hopelijk staat hier dat je instelling gespiegeld is.
Zet deze terug naar liggend.
O, ik zie dat je Windows 7 hebt. Ga in dat geval naar: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beeldscherm\Schermresolutie.
Controleer hier de schermstand.
Toegevoegd op 03 mei 2020 08:04: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV