Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kantel ik mijn (ingebouwde) webcambeeld 180 graden?

Ik heb een 2e hands laptop ASUS K52N Series gekocht met Windows 10. Ik zie dat de oorspronkelijke versie Windows7 is geweest. Mijn probleem is dat de ingebouwde webcam het beeld ondersteboven weergeeft. Stuurprogramma's bijwerken etc. haalt niets uit. Als ik op de website van ASUS drivers voor deze webcam zoek gaat het menu voor dit type (ASUS K52N) niet verder dan Windows7. Moet ik dan drivers voor Windows7 installeren? Wie kan mij hiermee helpen?

3 jaar geleden
in: Software
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De driver hiervoor installeren is inderdaad de oplossing.
U kunt proberen de windows 7 driver (beter de windows 8 driver als die er bij staat) te installeren. Soms werkt dat.
U kunt ook kijken of de fabrikant van de webcam (dat is vaak een ander dan de fabrikant van de laptop) te achterhalen is (kijk in Apparaatbeheer, daar dan de webcam opzoeken, daar dan rechtermuisklik en kiezen voor "Eigenschappen" en dan "Details".)
Google dan met de naam die u daar vindt met de toevoeging "Windows 10 driver"
Let op dat u alleen maar gaat naar de website van de webcam-fabrikant en niet naar een website waar in het algemeen drivers worden aangeboden, want dat soort websites geeft vaak malware.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Download gewoon extra software voor meer mogelijkheden met je ingebouwde camera ,het heet Reflect
https://chrome.google.com/webstore/detail/reflect/impahpnphlkicdmhaoejgjoejgbmfjoi
Je kunt dan het beeld van je webcam roteren en het probleem is opgelost en je kunt nu veel meer nog met de webcam doen.
Wil je Reflect app downloaden bij Chrome dan eerst Chrome browser downloaden .
(Lees meer...)
Toegevoegd op 30 april 2020 07:35: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding