Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik excelsheet beveiligen tegen wijzigen door derden?

Ik heb een uitgebreide excelsheet gemaakt die anderen kunnen opvragen, maar niet mogen wijzigen. Hoe kan ik er voor zorgen dat alleen ik de sheet kan aanpassen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik heb een engelse versie.
Ga naar het tablad Review (waar ook de spelling zit). Daar zit het kopje Protect (beveiligen in het Nederlands). Hier kan je zowel een sheet als het gehele werkboek beveiligen. Het icoontje ziet er uit als een werkblad met een hanglsotje.

MOcht je dit niet zien, moet je de Review aanzetten in het Lint. Druk met de rechtermuisknop op het Lint en kies aanpassen. Aan de rechterkant van het scherm dat omhoog komt, kan je met vinkjes de verschillende tabbladen aanzetten. Kies het juist tabblad Review (in NL is dit Controleren) en dan kan je dit doen.

Hier is een uitgebreide beschrijving op de Office site:
https://support.office.com/nl-nl/article/een-werkblad-beveiligen-3179efdb-1285-4d49-a9c3-f4ca36276de6
(Lees meer...)
Thecis
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is gelukt. Dank je wel.
1. Het blad volledig beveiligen: In het lint bovenaan bij Controleren -> Blad beveiligen (met of zonder wachtwoord)
2. Een gedeelte van het blad beveiligen: selecteer alle cellen met de driehoek linksboven de eerste cel. -> celeigenschappen -> bescherming -> vinkje bij Geblokkeerd verwijderen. -> Een selectie in het blad maken -> celeigenschappen -> bescherming -> vinkje weer aanklikken. -> controleren -> beeld -> blad beveiligen
3. Een gedeelte van het blad niet beveiligen en wel de rest: Een selectie maken -> celeigenschappen -> bescherming -> vinkje verwijderen -> controleren -> beeld -> blad beveiligen
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is gelukt Dank je wel.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding