Hoe kun je albums automatisch sorteren in Windows MediaPlayer voor Windows10?

Als ik WMP start in Windows10 dan moet ik in de bovenste kolom eerst klikken op de kolom 'album' (zie foto) om alle muziek op albumnaam/alfabetisch te sorteren. Na één keer erop klikken staan alle albums in de juiste volgorde, dus aan de bestandsnaam/titel lijkt het niet te liggen.
Sluit ik WMP af en start ik deze weer opnieuw op, staan de albums wéér door elkaar. Als ik, zoals hiervoor beschreven, weer op 'album' klik staan de albums ineens weer goed gesorteerd (album/alfabetisch).
Is er een manier om WMP zo in te stellen dat de albums direct na opstarten al automatisch alfabetisch gesorteerd worden (dus zonder te hoeven klikken op album)?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.7K

Antwoorden (1)

Tot mijn verbazing gebeurde bij mij hetzelfde. Er is een oplossing:
Rechtermuisklik in de map.
Kies ‘Groeperen op’
Klik ‘Geen’
Toegevoegd op 05 maart 2020 08:33: bron
Plaatje bij antwoord
SimonV