Hoi, hoe maak ik in "H2O" dat de "2" half onder de "H", zoals je eigenlijk "H2O" schrijft?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
3.5K

Antwoorden (1)

Superscript en subscript geeft je de mogelijkheid om tekens te maken die hoger of lager op de regel in de tekst verschijnen dan normaal getypte tekst. Deze karakters zijn kleiner dan standaard tekst, en worden meestal gebruikt voor voetnoten, eindnoten en wiskundige notatie. Je kunt in Microsoft Word gemakkelijk schakelen tussen superscript, subscript en normale tekst. Op de site van GV is dit niet mogelijk.
1. Selecteer de tekst waar je sub- of superscript van wilt maken. Je kunt ook je cursor op de plek zetten waar je wilt beginnen met het typen van sub-/superscript.
2. Er zijn een aantal verschillende manieren om subscript in te schakelen.
Klik op de knop x₂ in de groep Lettertype van het menu Start in het lint.[2]
Klik op het menu Opmaak, selecteer Lettertype en vink daarna 'Subscript' aan.
Druk op Ctrl + '='.