Hoe kan het dat mijn whatsapp foto's wazig zijn en wel op mijn SD kaart staan?

Ik heb een nieuwe telefoon (Motorole One Vision) en daarop Whatsapp geïnstalleerd en een backup geplaatst. Nu valt het me op dat ik foto's ontvang en deze gewoon scherp zijn. Een dag later zijn ze wazig en kan ik ze niet meer via Whatsapp openen. Ze staan wel bij mijn Google foto's, maar niet in Whatsapp. Als ik mijn telefoon aan de laptop koppel, zie ik dat er alleen een SD kaart is. Het interne geheugen is daaraan gekoppeld. Dat is anders dan mijn vorige telefoon, waar ik een SD kaart en apart intern geheugen had. Als ik de Whatsapp map open, geeft hij bij de betreffende foto's aan dat de bestandsindeling niet wordt ondersteund. Dit zijn zowel JPEG als JPG bestanden.

Ik heb Whatsapp al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb zelf het idee dat er iets fout gaat met het opslaan van de foto's in de juiste map, omdat dit voorheen op het interne geheugen was. Zou ik dan mijn telefoon opnieuw moeten installeren en de SD kaart als extra geheugen moeten gebruiken ipv formatteren en toevoegen aan intern geheugen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
8.3K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Google foto's heeft ze niet automatisch verwijderd, dat kan alleen handmatig en dat heb ik niet gedaan.
Ik heb net wat getest en het is me onduidelijk wanneer de foto's verwijderd worden van mijn apparaat. In ieder geval niet na het maken van een handmatige backup. Morgen maar proberen om mijn sd kaart als extern geheugen te gebruiken, ik snap jouw advies wel.

Antwoorden (1)

Dat de foto's wazig zijn en niet meer te openen zijn betekend dat ze zijn verwijderd. Als jij dit niet gedaan hebt dan is daar een app verantwoordelijk voor. Ik zou even kijken of Google Foto's niet automatisch je gebackupte foto's verwijdert om je ruimte op de telefoon vrij te houden.
Als foto's op de computer niet geopend kunnen worden omdat de bestandsindeling niet wordt ondersteund, probeer ze dan eens met IfranView te openen. Die kan soms verkeerde bestandsextenties herkennen en de foto's weer zichtbaar maken.
Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, het is kijken wat je zelf fijn vind. SD-kaarten kunnen snel stuk gaan, dus het is niet heel verstandig om ze als intern geheugen te gebruiken. Dat heb ik wel gedaan en ik ben toen de SD-kaart van mij stuk ging veel data verloren. Ik gebruik een SD kaart daarom als 'exta geheugen' zoals u dat noemt, op die manier heb je minder schade als de kaart beschadigd is.
Hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen hiermee.
extra*
Toegevoegd op 03 februari 2020 17:26: tekst