McAfee Lifesave verwijderen van Windows 10, hoe moet dat?

Net mijn nieuwe pc geinstalleerd. Nu wil ik het standaard meegeleverde McAfee Lifesafe verwijderen (ik heb een andere virusprogramma), maar dit lukt niet.

1. Via programma's/programmas en onderdelen / verwijderen/wijzigen geprobeerd het te verwijderen. Dan kom ik in een vervolgscherm waar de optie verwijderen lichtgrijs blijft. Dus dat lukt niet.
2. Via windows verkenner geprobeerd de software te verwijderen, daar krijg ik de melding dat ik niet de administrator ben en dus geen rechten heb om de software te verwijderen.
3. Via Norton geprobeerd -> reeds aanwezig virusscan verwijderen, maar deze blijft draaien (loopt vast).

Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
4.5K

Antwoorden (1)

McAfee verwijderen uit Windows 10
Verwijder McAfee uit de lijst met programma's via de instellingen van je computer.
Download nu de McAfee verwijder tool (MCPR tool) en open het bestand.
Als je een melding krijgt over gebruikersaccount controller, klik dan op ja en op volgende.
Accepteer de End User License Agreement (EULA).
Voer de Captcha test uit en klik op Volgende.
Als je de melding CleanUP Successful krijgt, start de pc dan opnieuw op om McAfee volledig te verwijderen.