heb je garantie op software?

ik heb 4 dagen geleden een bitcoin trading software gekocht waar ik op absoluut niet tevreden over ben. kan ik mijn geld terug krijgen aangezien het software is? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
2K
LeonardN
4 jaar geleden
+GV Eerlijk gezegd zou ik denken dat het gewoon valt onder dezelfde regels als producten, maar dit artikel laat je toch wat anders denken.
https://www.mitopics.nl/2010/05/19/wettelijke-garantie-op-software-zo-gek-nog-niet/

Antwoorden (2)

Om dat je niet tevreden bent kun je geen aanspraak maken op garantie. Garantie gaat over iets dat stuk is of niet goed werkt.
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Toch zijn er softwareverkopers die “niet goed, geld terug”-garantie geven.
https://www.corel.com/nl/advantage-mbg/
ronron1212
4 jaar geleden
Ja maar garantie is iets anders. Wat jij bedoeld is niet tevreden garantie
SimonV
4 jaar geleden
Daar gaat de vraag ook over...
LeonardN
4 jaar geleden
@ronron1212 "Om dat je niet tevreden bent kun je geen aanspraak maken op garantie."
Mmmm dat is niet helemaal het geval, bijna het tegenovergestelde zou ik denken. Als het niet "goed"* werkt, dan ben je als consument niet tevreden. En als het stuk is (in software zodanig corrupt dat het niet opstart) dan ben je denk ik ook niet tevreden. Dus dan aan jou de vraag, rust daar dezelfde garantie op die consumenten hebben op een "regulier" product (zeg maar een voorwerp gemaakt van moleculen)?
Maw: Bestaat er garantie op software. En zo ja wat houdt dat dan in?
Niet tevreden zijn over geleverde waar is volgens mij juist datgene wat de conformiteitseis inhoudt. De vraag is natuurlijk wat "niet goed" is. Wat kan de vrager eisen? Wat heeft de producent de vrager doen geloven? Welke verwachting is gewekt.
Moet de vrager nu nog steeds allerlei dingen handmatig doen, terwijl de producent heeft beweerd dat alles automatisch zou gaan.
heel veel software leveranciers hebben een 30dgn geld terug garantie, Even contact met ze opnemen. Ik betaal vaak met paypal in dit soort gevallen. Als iets niet naar verwachting is heb je vaak de mogelijkheid om een klacht in te dienen en daar reageren ze over het algemeen goed op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
-min (voor nu) Je praat langs het punt heen. Wat softwareleveranciers stellen is niet van belang. Laten we zeggen dat de sw-leverancier de vrager dit niet stelt. En ook niet via Paypal betaalt. Wat dan? Is er wel of geen algemeen recht op geld teruggave als je de software niet bevalt (dus even los van of het niet voldoet).
Kan de vrager zich beroepen op de Europese 14 dagen geld terug bij aankoop op afstand (wat dit waarschijnlijk zal zijn).