Wat zijn msvcp dll bestanden?

Ik ben bezit met (een opging tot) het opruimen van mijn PC.
Nu zie ik in mijn mapje documenten, dat er een stuk of 10 msvcp / msvcr bestanden in staan. Waar dienen deze voor? En kan ik ze veilig verwijderen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
1.8K

Het beste antwoord

De extentie .dll staat voor DYNAMIC-LINK LIBRARY.
Het is een bibliotheek met functies, die door meerdere applicaties gebruikt kunnen worden. Hierdoor hoeven deze functies niet voor iedere apllicatie opnieuw geïnstalleerd te worden.
Microsoft maakt ook gebruik van zo'n bibliotheek. De namen van deze bestanden beginnen veelal met MSVCP, gevold door een nummer.
Dus nee, je kunt deze map niet zomaar verwijderen. Als je dat doet, kan het zo zijn dat applicaties gaan aangeven dat ze een MSVCP.DLL bestand missen en dan zou je deze opnieuw moeten installeren.