Met welk programma kan ik de stem uit een mp3/mp4 weghalen?

Ik heb een mp4/mp3 bestand. In het bestand hoor je iemand praten, en op de achtergrond speelt er een leuk nummer af.
Met welk programma kan ik de stem van degene die spreekt weghalen zodat alleen de achtergrondmuziek te horen is ?
Zodat het als het ware een soort "instrumental" / Instrumentale muziek wordt.
("Instrumental" / Instrumentale muziek is het lied zelf maar zonder zangstemmen.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Software
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gaat niet,het filter wat de frequentie band van 50Hz tot 8 kHz moet wegfilteren tast ook het muziek op de achtergrond aan, het resultaat is vreselijk om aan te horen, bovendien krijg je de stem niet helemaal weg en blijft storen tegen de achtergrond muziek...
SimonV
4 jaar geleden
Zoek uit welk nummer dit is met bijvoorbeeld Soundhound.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.melodis.midomiMusicIdentifier.freemium&hl=nl.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt Bhagavad. @SimonV Ik heb op dit moment niet zo veel mb's over op mijn telefoon, maar als mijn mb's weer worden aangevuld zal ik Soundhoud downloaden en het proberen. Bedankt voor de tip.

Antwoorden (1)

Met een goede videoplayer is er een filter bij de audio "karaoke"
Probeer dit en misschien wordt het wat.