Kan je met VLC een of meer gedeeltes uit een video opname weghalen?

Ik bedoel dit: Met Audicity b.v. kun je gedeeltes uit een groter geheel van een audio opname eruit knippen. Nu wil ik dit ook doen met een video opname. Kan dit met VLC en hoe gaat dat? En als dit niet kan met VLC, is er een programma waarmee dat wel kan?

4 jaar geleden
in: Software
2.8K

Antwoorden (1)

Niet met VLC (dat is een mediaplayer), wel met een video-editor:

https://www.oberlo.com/blog/best-free-video-editing-software

Lightworks op Openshot zou je kunnen proberen.
===
https://www.openshot.org/nl/download/

(aangenomen dat wat je knipt niet het begin of eind is)
Ga met de marker naar beginpunt van wat je wil verwijderen; rechtermuisklik -Snijden (behoudt beide kanten)
Ga met de marker naar eindpunt; rechtermuisklik -Snijden (behoudt beide kanten)
Je hebt nu 3 losse stukken video gecreëerd
Je kan het middelste stuk verwijderen (del) en de overgebleven stukken bij elkaar trekken (gaat magnetisch).

Maar je kan ook gaan husselen met de delen.
===
Je kan ook eerst snijden met de razor, zo kan je razendsnel de video in stukken snijden en de ongwenste stukken verwijderen. Zonder 1x op te slaan en te heropenen.
https://youtu.be/BQS2tmgD_Rk?t=452
Toegevoegd op 01 juni 2019 09:34: tekst
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Dit zou ik in eerste instantie ook geantwoord hebben.
SimonV
4 jaar geleden
Toch gaat het met gratis video-editors niet zo gemakkelijk als met Audacity. Doorgaans blijven er na het knippen lege ruimten over. Die moet je dan verder bewerken door bijvoorbeeld alle resterende gedeelten naar elkaar toe te schuiven.
LeonardN
4 jaar geleden
Even toegevoegd hoe je het doet. Is lijkt me nog altijd een stuk makkelijker dan met de VLC-methode of Free-viceo-cutter methode (die eigenlijk op hetzelfde neerkomt). Zeker als je 5 stukken wil verwijderen en nog wil husselen. Probeer het verschil zelf eens uit zou ik zeggen Neem 1 film en knip hem van ABCDEFGHIJ, naar EAFHCJ met alle drie de methodes, dan snap je hoe onhandig en onoverzichtelijk de methodes zijn die jij beschrijft. Die moet je dan verder bewerken door bijvoorbeeld alle resterende gedeelten naar elkaar toe te schuiven.
Ja, dat schuiven verslaat twee bestanden los opslaan en weer bij elkaar voegen met gemak :D
SimonV
4 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg. Dat lijkt me inderdaad de handigste manier. Je kunt met VLC dus wel enigszins de video bewerken:
1. Open de video die je wilt knippen, ga naar het Bekijkmenu en open Geavanceerde controles.
2. Navigeer naar het stuk dat je wilt behouden. Zodra je dat punt hebt bereikt, klik je op de ‘Record’-knop.
3. Speel nu de video tot je het eindpunt bereikt. Klik nu opnieuw op de rode knop om de opname te stoppen. Je video zal bewaard worden in ‘Mijn video’s’ map. Herhaal dit voor de stukken die je wilt bewaren.
4. Ga dan naar het Media Menu. In dit menu klik je op Open Meerdere Bestanden.
5. In het volgende scherm ga je naar de Bestandtab en klik je op ‘Voeg toe’ om de bestanden die je wilt samenvoegen toe te voegen. Plaats de video’s in de volgorde waarin jij ze wilt afspelen.
6. Ga nu naar ‘Play’, open de Dropdownlijst en klik op ‘Converteer’ om de video te bewaren.
Het wachten is op VideoLAN Movie Creator.
http://www.videolan.org/vlmc/
LeonardN
4 jaar geleden
Ah, die stond nog niet om mijn radar, Ben benieuw VLC heeft meestal mooie en handige software.