Moet ik nvenc of x264 kiezen in obs?

Ik heb een gtx 1060 3gb en een amd ryzen 7 2700, is het handiger om nvenc of x264 te gebruiken voor streaming/opnemen
Ik wil graag geen lag en ook geen slechte kwaliteit.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.4K
LeonardN
5 jaar geleden
Testen. nvenc zal ook gebruik maken van de gpu (nv= nvidia) om x264 bestanden te maken. x264 zonder nvenc zal enkel de CPU belasten. NVenc is vaak iets minder mooi.

Antwoorden (1)

Ik zou zeker even de nieuwste OBS versie downloaden/updaten (of iig zorgen dat je v23 van OBS draait) en dan NVenc proberen. OBS zorgt er nu voor dat NVenc een nog kleinere aanslag geeft op je systeem (met minder lag tot gevolg).

Hier de uitleg hoe je dat instelt:
https://www.obs.live/articles/2019/2/28/obs-v23-how-to-benefit-from-nvenc-encoding-support

Daarna is het een kwestie van kijken en vergelijken met x264 (zonder NVenc). Maar met deze verandering zou ik zeker even NVenc kiezen.
https://www.youtube.com/watch?v=6fyP7kg0QAc
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Maar is het dan niet handiger om een i5 9600k te nemen? (Ik heb de ryzen nog niet maar ik wil hem wel, maar ik zit nog te twijfelen, ik zag dat als je x264 kiest dat de ryzen het handigst is maar dat maakt dan toch niets uit als je voor nvenc kiest?? Dus is het dan handiger om een i5 9600k te nemen of wel een ryzen 7 2700.
LeonardN
5 jaar geleden
Als je NVenc kiest ligt het meer aan je videokaart dan aan je CPU. Dus wordt die keuze iets minder belangrijk. Ook de prestaties in gaming liggen dicht bij elkaar. Denk dat je in alle gevallen weinig verschil zal merken.