Wat is het beste computerprogramma om een eigen website te bouwen?

Hoi, ik ben op dit moment een cursus aan het volgen om een eigen website te bouwen. Nu vraag ik mij af wat het beste computerprogrammma daarvoor is. Het liefst zou ik een gratis programma willen gebruiken, maar een programma waar ik voor moet betalen is ook geen probleem.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.3K
Ritsuka
5 jaar geleden
Er is geen beste, ligt aan je budget, skills, en wat je nodig hebt.
LeonardN
5 jaar geleden
Inderdaad. Vaak wordt wordpress genomen om een site in te bouwen. Grote community met veel plug-ins en uitleg.
TurfGraver
5 jaar geleden
Welke gebruiken ze in de cursus?
Bij veel hosting bedrijven kun je kiezen uit programma's om te bouwen.
WordPress is een voorbeeld.
PHP is een taal welk veel gebruikt wordt.
paulus811
5 jaar geleden
Ik heb ook met deze vraag geworsteld en kwam uit op Wordpress. Het is gratis, er zijn veel gratis thema's, plugins en 'widgets' en het meeste kun je bouwen met een editor waarin je precies ziet wat je doet (Elementor). Je kunt Wordpress ook lokaal op een pc draaien met MAMP (ook gratis) als virtuele (Apache, SQL) servers om je database op te draaien. Zo kun je makkelijk oefenen zonder dat het online zichtbaar is. En ik weet wel dat je je site ook online kunt afschermen, maar dit vond ik net even prettiger werken. Bovendien bespaar je in de ontwikkeltijd kosten omdat je geen provider nodig hebt om de boel te hosten. Van Wordpress zijn ook veel instructies op Youtube te vinden en is er een actieve community waar je vragen kunt stellen als je er niet uitkomt.

Antwoorden (3)

Als je wel eens tv kijkt zou je ''JIMDO'' vaak tegenkomen.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Ja, McDonalds ook. Maar wordt het daarmee het beste restaurant? Kortom, slecht antwoord.
Als je met HTML, CSS, PHP & JavaScript (sommige daarvan kunnen ook) websites maakt, is het handig gratis texteditors te downloaden (gratis). De twee bekendste zijn NotePad++ (vooral handig voor PHP) en Brackets (vooral handig voor HTML).

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb erg goede ervaringen met Wix.

Zowel gratis al betaald beschikbaar.