Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik in excel in een planning de juiste tijdbalken aangeven?

Ik wil in excel dat in mijn overzicht van opdracht de juiste cellen op de planning worden ingekleurd (allen regels ook nog verschillende kleuren), met daarbij de naam van de opdrachtgever.

Dus bij de eerste opdracht zouden de cellen op die regel van 6 t/m 12 november worden ingekleurd en in die cellen moet "Opdrachtgever 1" komen te staan.

Met voorwaardelijke opmaak kan ik wel zorgen voor 1 kleur, maar niet met de naam van de opdrachtgever in de cel.
"Bedrijf 1" bedoel ik natuurlijk ipv "Opdrachtgever 1"

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
3.8K
paulus811
5 jaar geleden
Wil je in de cellen 6-12 november eenmalig de naam van de opdrachtgever, of in elke cel? Voor beiden geldt dat je hiervoor een eenvoudige formule kunt toepassen in elke cel vanaf kolom H die bepaalt of de datum van de cel binnen het bereik van start en eind valt. ALs je eenmalig de naam van de opdrachtgever wilt is gebruik je een formule die bepaalt of de startdatum van kolom D gelijk is aan de datum van de cel. Om de datum van de cel variabel te maken, kun je het best de maand en het jaar opsplitsen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik wil eenmalig de naam van de opdrachtgever weergegeven in de eerste cel wanneer de activiteit begint, de startdatum dus. Kun je wellicht een voorbeeld formule geven?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In Excel van Office 365 kun je in het begin een standaard excel bestandje downloaden. Ik vermoed wat jij zoekt iets is als deze map. Hij is gratis bij Microsoft te downloaden en naar eigen wens aan te passen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding