Hoe kan ik op de pc mijn foto's en video's terug halen?

Oke ik ging dus me windows opnieuw installeren en ze vroeger waar ik de windows op kan installeren en ik koos voor mij externe schijf ( waar dus al mijn foto’s en video’s op stonden).

Ik dacht dat die windows gewoon erop op kwam maar tegelijker tijd heeft die al mijn 10000 foto’s en video’s gewist! En heel veel andere jeugd herineren!
Ik heb serieus gewoon gehuild en me moeder gebeld voor afleiding.

Nu mijn volgende vraag. Weet iemand hoe je ze terug kan halen mijn een goeie programma? Ik ken er wel een paar maar uit ervaring vind ik ze niet goed. Sommige programma’s brengen de bestande beschadigd terug ( waar ik niks aan heb natuurlijk) en de sommige kosten geld.

Weet iemand een goeie programma die alles kan terug halen kosteloos!??

Ik zal de gene voor eeuwig dankbaar zijn!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.3K
gvrox
5 jaar geleden
MIsschien kun je ook even zeggen welke programma's je niet goed vindt ? Dan hoeven de antwoordgevers daar niet mee aan te komen. Natuurlijk worden sommige bestanden beschadigd (of zelfs helemaal niet) teruggevonden, daar kan zo'n programma niets aan doen als data definitief verloren is gegaan. Wat ik wel een beetje raar vind; Windows waarschuwt bij mijn weten op een hele duidelijke manier dat alle bestanden die al op de schijf staan verloren zullen gaan bij installatie, is dat niet meer zo ? En juist een externe schijf zou ik *altijd* verwijderen om vergissingen te voorkomen als je een herinstallatie doet of een andere ingrijpende aktie.
TurfGraver
5 jaar geleden
Wat overgeschreven is door de Windows installen zal niet meer te herstellen zijn.
Voor de rest kun je recovery tools proberen. Geen ander back-up van foto's en films? Wat als die schijf stuk was gegaan?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als het zo belangrijk is dat je er van moet huilen dan raak je die schijf niet meer aan en breng je 'm naar een professioneel recoverybedrijf. Zelf heb ik een keer een schijf gehad die kapot is gegaan. Tikkende kop en print niet meer leesbaar. Ik heb 'm toen naar Stellar Data Recovery gebracht https://www.stellar.nl/ . Uit mijn hoofd was ik rond de €900 kwijt, maar ik had 99% van al mijn belangrijke bestanden weer terug.

Antwoorden (2)

Er zijn gratis programma's die bestanden die verwijderd zijn kunnen terughalen zoals recuva (zie de link). Daar waar over oude data geschreven is, is kans op herstel klein.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke bedankt
Als het zo belangrijk is dat je er van moet huilen dan raak je die schijf niet meer aan en breng je 'm naar een professioneel recoverybedrijf. Zelf heb ik een keer een schijf gehad die kapot is gegaan. Tikkende kop en print niet meer leesbaar. Ik heb 'm toen naar Stellar Data Recovery gebracht. Uit mijn hoofd was ik rond de €900 kwijt, maar ik had 99% van al mijn belangrijke bestanden weer terug.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
gvrox
5 jaar geleden
Inderdaad heeft de vraagsteller gedachten die niet overeenstemmen; aan de ene kant is het een ramp, aan de andere kant mag zelfs de software geen geld kosten. Verder zou je ook wel een reactie van de vraagsteller verwachten op de antwoorden, maar ook dat gebeurt niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor de tip lidyhoes!