Hoe stel ik in Word 2010 en Outlook 2010 een liggend streepje in via het toetsenbord?

Ik bedoel dus een liggend streepje, maar geen koppelteken en ook geen underscore.
Ik weet niet waar ik het kan vinden met 'zoeken en vervangen'.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
3.3K

Antwoorden (1)

Het kastlijntje is een typografisch element in de vorm van een horizontaal streepje (—). Het wordt soms gebruikt voor het weergeven van een gedachtestreepje.
Onder Windows kunnen ze met de toetscombinaties Alt+0151 rechtstreeks ingevoerd worden, waarbij de cijfers van het numerieke toetsenbord gebruikt worden. Druk op “Num Lock” op je toetsenbord om deze functie in te schakelen.
In Word wordt het halve kastlijntje gemaakt met de combinatie van de ctrl-toets en het min-teken van het numerieke toetsenbord. Het hele kastlijntje met <alt><ctrl>-.
In Word kun je een kastlijntje zoeken en vervangen door bij de speciale tekens em-streepje te kiezen.
Em is een Engelse term voor een breedte die gelijk is aan het corps.
Dit levert als zoekwoord ^+ op.
SimonV