Hoe kan ik de informatie van een liedje vasthouden?

Als ik een liedje op de computer heb staan waar ik informatie op probeer toe te voegen zoals artiest en titel kan ik deze via OK of Toepassen opslaan. Echter worden die gegevens niet vastgehouden zodra ik de eigenschappen van het liedje opnieuw open. Alle (echt alle) informatie is dan weer verdwenen..

Er is een printscreen toegevoegd voor meer duidelijkheid.

Picture for question
5 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Het lastige van de tags (ook wel metadata genoemd) in digitale muziekbestanden is dat er meerdere soorten, versies en standaarden zijn. Zo is er ID3 in diverse versies, maar onder andere ook APE Tags en Vorbis Comments. Feitelijk zorgt het gebrek aan echte standaardisatie soms voor problemen. Daarin zou de oorzaak van het probleem kunnen liggen.
Hopelijk kun je het oplossen met een programma als TagScanner en MP3Tag
(Ik neem aan dat je bestanden niet op 'Alleen-lezen' hebt staan)
SimonV