kun je in Word een document ook beveiligen met een wachtwoord?

je kunt een document beveiligen bij het opslaan, maar kun je die beveiliging ook bekrachtigen met een wachtwoord?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Software
1.6K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
Start Word, maak een nieuw document aan.
Klik op het menu Bestand.
Klik op Info.
Klik op de knop Document beveiligen.
Klik op Versleutelen met wachtwoord.
Typ uw wachtwoord en klik op OK.
Typ nogmaals uw wachtwoord en klik op OK.
Uw document is nu beveiligd.
__________
Oudere versies:

Word 2007 en 2010
Start Word, maak een nieuw document aan.
Klik in Word 2007 op het Office-logo. In Word 2010 klikt u op het menu Bestand.
Klik op Opslaan als.
Het opslagvenster opent. Klik onderaan op Extra > Algemene opties.
Vul het wachtwoord in achter 'Wachtwoord voor openen'.
Klik op OK.
Herhaal het wachtwoord als daarom wordt gevraagd en uw document is beveiligd tegen ongewenste inzage.

Word 2003
Start Word, maak een nieuw document aan.
Klik op Bestand > Opslaan als.
Klik rechtsboven in het venster op Extra > Beveiligingsopties en vul een wachtwoord in.
Herhaal het wachtwoord als daarom wordt gevraagd en uw document is beveiligd tegen ongewenste inzage.
Toegevoegd op 04 juni 2018 20:14: bron, tekst
SimonV