Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een datum uit een cel ophalen in tweede blad?

Ik heb een excel agenda

De eerste kolom heeft een vaste waarde ( bijvoorbeeld naam ) de volgende kolommen zijn datums en tussen de vijf werkdagen staat een lege kolom.

Achter een naam staat in een bepaalde kolom een x ( per naam maximaal 1 keer )

Nu heb ik op blad twee in de eerste kolom de zelfde namen en wil nu de corresponderende datum uit de kolom van blad 1 waar de x staat weergeven in kolom twee.

De bedoeling is dat ik zowel op kolom 1 als 2 kan sorteren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gebruik de functie ZOEKEN om per naam over de verschillende kolommen te zoeken in welke kolom het x-je staat, en door als resultaatvector van deze functie de kopjes met de datums te gebruiken zal je het gewenste resultaat kunnen krijgen.

Kijk even in de helpfunctie hoe je de functie precies moet gebruiken.

Het wordt dan zoiets als ZOEKEN("x";B3:Q3;B$2:Q$2), en die formule moet je dan naar beneden kopiëren.
Als je data op een ander blad staat, dan moet je in de verwijzing ook de bladnaam opnemen. Als je die verwijzingen maakt door de ranges met de muis te selecteren, dan kan het bijna niet mis gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding