Is er software die randapparatuur kan nabootsen?

ik ben opzoek naar software, waarbij je de line in van je computer kan gebruiken als ingangsgeluid voor de software, en je in de software diverse randapparatuur kan toevoegen (denk hierbij aan een equalizer, echo etc). zie het een beetje voor je als een digitale versie van echte randapparatuur waarbij je de line in en out van de pc gebruikt.

6 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Er zijn talloze zogenaamde DAW's wat staat voor 'Digital Audio Workstation' software te vinden waarmee je via de line-in het door een keten van plugins kunt laten lopen voor een natuurgetrouwe echo/reverb/equalizer. Een zeer goede DAW is bijvoorbeeld Protools(maar vrij duur, en steile leercurve) maar ook Ableton, Cubase Steinberg, Fruityloops Studio zijn hele goede alternatieven die via VST(Steinberg) plugins elk gewenst effect kunt creëren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Zonder direct voor een daw te kiezen (als je het niet als multitrack recorder wil gebruiken) kun je ook aan host software voor plug-ins denken.
http://homestudioplugin.nl/diverse-daws/
LeonardN
6 jaar geleden
+Antwoord en reactie!