Wat is een goed alternatief voor Photoshop?

Geen Gimp of Paint.net maar wel het gemak en functies van Photoshop. Of is dat er gewoon niet? Ik vind Photoshop (zelfs CS4) erg duur om aan te schaffen voor mijn studie.

Toegevoegd na 49 minuten:
Ik heb in middels een versie gevonden voor 160 euro op amazom.com... Hier moeten nog verzendkosten bij... http://www.amazon.com/Adobe-Photoshop-Extended-Student-VERSION/dp/B001HBJ65Q/ref=dp_cp_ob_sw_title_2

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan studentenkorting krijgen bij Adobe. Zelf gebruik ik een ... versie (CS4).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via mijn opleiding kan ik ook korting krijgen maar dan is CS4 alsnog 300 euro ofzo. Voor software die ik misschien maar voor 1 vak gebruik is dat wel veel.

Het beste antwoord

PhotoShop Elements is een stuk goedkoper en is een heel mooi pakket. De concurrent van Photoshop Elements is Paint Shop Pro. Persoonlijk vind ik Paint Shop pro lekker werken, maar als je veel met Adobe Software werkt, dan zou ik eens kijken naar de Elements series.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt doen. Voor het bewerken en beheren van foto's is PhotoShop LightRoom (Elements) ook een mooi pakket (o.a. corrigeren), maar met minder functies dacht ik dan photoshop.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hieronder nog enkele gratis fotobewerkingsprogramma's. Ze zijn leuk en voor specifieke functies zijn er altijd wel gratis tools te vinden natuurlijk.

Toegevoegd na 8 minuten:
(NB Paint Shop Pro is nu van Corel en heeft twee producten: Paint Shop Photo pro X3 en Paint Shop Photo Expres 2010

Toegevoegd na 7 uur:
PhotoShop Elements en Corel paint Shop Pro zullen ongeveer 80 euro kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met Photoshop Elements heb je geen lagen toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel, maar anders hoor ik dat graag (je kan waarschijnlijk een trial downloaden). In ieder geval wel met Paint Shop pro. Met dit pakket was het zelfs al heel lang (versie 7) mogelijk om met vector én rasterlagen tegelijk te werken. Photoshop werkte met rasterlagen en Adobe Illustrator met vectorlagen. Paint Shop pro combineerde die twee.

Andere antwoorden (4)

Om foto's te bewerken gebruik ik altijd Adobe
Kon ik goedkoper krijgen via het bedrijf van mijn broer.
Foto bewerkings programma's kunnen over het algemeen vrij duur zijn.
Maar de aanschaf is maar 1 keer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Photoshop is niet alleen duur, maar ook onnodig complex. Ik snap echt niet dat zovelen Photoshop gebruiken. Ik denk dat dit eerder "meeloperij" is van de mensen. We zijn ten slotte allemaal kuddedieren.

Artweaver is een goed alternatief
http://www.clickx.be/downloads/91706/gratis-alternatief-voor-photoshop/

Corel Paint Shop Pro Photo X3 kan bijna evenveel als Photoshop, maar kost veel minder! En het is zeker en vast in de betere computerzaak te vinden!!!

http://www.corel.com/servlet/Satellite/nl/nl/Product/1184951547051#tabview=tab0

Photoshop CS4 kost rond de 80 euro. Dat is een normale prijs, het pakket kent enorm veel functies. Mijn aan te raden pakket Corel Paint Shop Pro (grote concurrent van Photoshop), kost ook rond de 80 euro. Lagere prijzen ga je echt niet vinden met video editing programma's met dezelfde functionaliteit als Photoshop...

Alternativen als Gimp enzo zijn echt niet te vergelijken met Photoshop, ze kunnen (veel) minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De directe concurrent van Photoshop is Coreldraw van Corel. Zelf gebruik ik het al vele járen (omdat ik er gewend aan ben geraakt). Ik kan het zeker aanraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Coreldraw bestaat volgens mij (lang) niet meer. Corel heeft Paint Shop Pro van Jasc overgenomen en brengt dat nu uit als Corel Paint Shop
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee inderdaad zeg, het bestaat echt lang niet meer, ahum:
http://www.corel.com/servlet/Satellite/nl/nl/Product/1191272117978#tabview=tab0 Heb je nog meer aannames, zonder eerst te verifiëren??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! Maar ik zei ook "volgens mij" ;o) Klopt het dat dit dan eigenlijk een concurent is van het Paint Shop pro dat ze ook verkopen? Die heeft vergelijkbare specificaties. Natuurlijk is je antwoord een plusje waard!