Is het verstandig om de gratis software BLUR te installeren?

Er moet apart een e-mail adres opgegeven worden, normaal kan men met een vinkje een accoord voor de Algemene voorwaarden geven.
https://www.gratissoftware.nu/downloaden/blur.php

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
5.4K
Ritsuka
6 jaar geleden
Zoals ik het lees is je emailadres je account waarmee je je aanmeld. Net zoals je hier op GV moet aanmelden met een emailadres.
svetivlas
6 jaar geleden
Ik download wel eens progjes voor films of subs te rippen etc. maar ik probeer het ten eerste van een betrouwbare site te doen. Als ik het binnen heb scan ik het met mijn virusscanner. Als het een rar of zip bestand is, zet ik het in een lege map, pak het daar uit en schan het dan met m'n virusscanner.
LeonardN
6 jaar geleden
Stel dat je een PC gebruikt met Chrome dan zou ik hem direct via de chrome-extensions downloaden. https://chrome.google.com/webstore/detail/blur/epanfjkfahimkgomnigadpkobaefekcd Zo omzeil je in zijn geheel die gekke site en hun manier om jouw e-mailadres te kennen.
LeonardN
6 jaar geleden
Ah, ik snap nu dat je het hebt over de registratie (downloaden en installeren gaat zonder opgave e-mail) bij Blur. Dat is inderdaad met opgave van een e-mailadres zoals standaard is bij een registratie. Ik lees in de recensies nergens dat men e-mailadressen misbruikt, en als je heel bang bent daarvoor zou je een ander e-mailadres aan kunnen maken.

Het beste antwoord

Het is niet onverstandig, ik ben nergens tegengekomen dat privacybeschermer Blur je eigen privacy schendt.

Een Blur-account en dus e-mailadres zijn alleen vereist bij het gebruik van gemaskeerde e-mails, accountbeveiliging en andere premiumfuncties van Blur.
Anders kun je gewoon de extensies installeren:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/donottrackplus/

https://chrome.google.com/webstore/detail/blur/epanfjkfahimkgomnigadpkobaefekcd

Toegevoegd na 4 minuten:
In de link stelt Robbystk dezelfde vraag... ;-)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/donottrackplus/reviews/?page=3
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt, de reviews kan ik niet openen. Moet ik eerst Firefox downloaden. Nou die heb ik al een paar jaar, is nu FirefoxQuantum
SimonV
6 jaar geleden
Sorry, de link wordt niet volledig weergegeven: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/donottrackplus/reviews/?page=3
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De link doet het nu. Hoe krijg ik Blur er weer af?
Voorlopig te irritante bemoeizucht ::))
SimonV
6 jaar geleden
Blur eraf kan gewoon via extensies verwijderen.
(Chrome: drie stipjes rechtsboven, Meer hulpprogramma's -> Extensies.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt Simon, Blur extension zat in FFQ (één van mijn andere browsers). De pagina add-ons teruggevondenvia cntr+shift+a. Niets blijft nu eenmaal zoals het was. Blur is nu weg
Allen bedankt voor de ass.
SimonV
6 jaar geleden
Graag gedaan.
Ik gokte op Chrome, zelf had ik Blur ook even in Firefox geïnstalleerd (en snel weer verwijderd).