Hoe kan ik in een videobestand stemmen wegdoen, maar toch de achtergrondgeluiden behouden?

Bestaat hiervoor een programma voor?
Vaak kom ik op websites uit om stemmen te verwijderen in een mp3-bestand.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Dat is nog een heel gedoe en succes is niet verzekerd.

Stap 1 maak van je video een mp3 bestand
Stap 2 doe je mp3 bestand door een karaokefilter
Stap 3 voeg je karaoke-mp3 bestand toe als geluid van je video

VLC heeft vast wel een karaokefilter, kun je vooraf even horen of het wat wordt voordat je alles in het eggie gaat omzetten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij kan dat alleen maar als op hoofd- en achtergrondgeluid elk op een aparte spoor zitten. Je kunt dit controleren door het videobestand te openen met "VLC mediaplayer" ( gratis te downloaden progje) en dat op
"audio" (bovenaan) te klikken. Is alle geluid samen op één spoor aangebracht, zul je geen verschil zien tussen spoor links of rechts.
Is er sprake van wel verschil in audio zie je dat ook. In het begin van de omwenteling in Oost Europa werden veel westerse films gewoon ingesproken door een tolk die dus zowel de vrouwelijke als de mannelijke acteurs vertolkte. Dit gebeurde dan op een aparte spoor.

Is het in uw geval zo dat er sprake is van tweespoors geluid ( hoofdgeluid bijvoorbeeld rechts en achtergrond links), kunt u videobestand inladen in
"convertx2dvd" (niet gratis progje). Daarna op het blauwe knopje " i " klikken.
Dan ziet u een lijst met gegevens betreffende het videofragment, waaronder ook de audiogegevens.
Door op het + te klikken links voor de audioggevens kunt u alle of een van de audiokanalen uitschakelen zodat alleen maar het door u gewenste overblijft.
Klikt u dan op "omzetten" gaat het programma aan de slag en converteert het naar een door u ingestelde map.

Maar, let wel, eerst controleren of het dubbelspoors is met VLC.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Lijkt me moeilijk en ingewikkeld...
Maar toch alvast bedankt om te reageren!