Bestaat er een app voor te wandelen ( zoiets als start to run ) ?

k vraag me af of er soms een app voor de iphone bestaat die je motiveert met muziek om meer stappen en wandelingen te gaan doen ? Zoiets als start to run ?

6 jaar geleden
in: Software
6.2K

Het beste antwoord

Endomondo
Waarschijnlijk de meest gebruikte app om de gelopen kilometers vast te leggen is Endomondo. Naast heel veel andere sporten kun je app instellen op wandelen. Het werkt heel simpel op je smartphone: Druk op start en op je scherm zie je de afstand, je snelheid, de verstreken tijd en het aantal verbrande calorieën. Op een achterliggend scherm zie je een actueel kaartje van je omgeving met daarop de afgelegde route. Aan het einde van je wandeling krijg je een scherm met een samenvatting.
Deelnemers van de Endomondo App kunnen zich vereniging en samen een groep vormen die een challenge aangaan.
Op de PC kun je van alles nog eens nalezen en verwerken.

Runtastic
Runtastic is eigenlijk een hardloop app maar werkt ook heel goed voor wandelaars. Runtastic werkt net zoals de andere apps met GPS en houdt van alles bij: afstand, route, calorieën, snelheid. De gratis versie van Runtastic heeft zelfs een audiospeler waarmee je je favoriete muziek kunt beluisteren tijdens het wandelen.

Runkeeper
Runkeeper is een app waar je naast vele andere sporten ook wandelen op kunt selecteren. Het werkt net als de voorgaande apps: je drukt op start en begint met je wandeling. Elke 5 minuten hoor je een update over je vorderingen. Als je klaar bent met je wandeling krijg je een overzichtsscherm met een de afgelegde afstand, de tijd, je snelheid etc. Ook een Google Maps kaartje met de route wordt getoond.
Bij Runkeeper kun je ook op de PC je vorderingen bijhouden en bewerken.

MapmyWalk
Een echte wandel app is MapmyWalk. Het is een simpele maar doeltreffende app die alle basisfuncties heeft die je nodig hebt om je wandeling te meten, op te slaan en te delen. Het geeft aan het eind van je wandeling een mooi overzichtje met je gelopen kilometers, de duur, je verbrande calorieën, de hoogtemeters met daarbij een routekaartje.

Strava
Reeds genoemd: een zeer professionele app is Strava. Deze kun je zowel op je smartphone als op je GPS apparaat zetten. Strava heeft een enorm sociaal netwerk met miljoen actieve mensen die interactief bezig zijn. Op Strava kun je de gemeten gegevens vergelijken met eerdere prestaties, dat werkt motiverend. Op je vaste computer kun de alle gegevens verder analyseren en verwerken. De activiteitenkaart is gedetailleerd.
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hardlopen met Evy!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
vraag gaat over wandelen niet over hardlopen. @Dion12345
doralien
6 jaar geleden
Klopt ik mag en kan niet hardlopen :(
Ik gebruik de app Strava daarvoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
de app blokje om?