Hoe kan het dat ik in Inventor een lijn trek van 217.4mm en een cirkel met een straal van 342.4 en die lijn langer blijkt te zijn dan de straal?

Ik voeg de tekening bij om het duidelijk te maken. Ik heb bij het begin van het maken van de schets de units op mm gezet.
Dan heb ik een lijn getrokken van 217.4 vanaf het centrale punt van de X en Y as naar beneden. Vanuit dat punt wilde ik een cirkel maken met een straal van 342.4, maar nu blijkt die straal van 342.4 korter te zijn dan die lijn van 217.4 !?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (1)

Je hebt een cirkel gemaakt met een *diameter* van 342.4. Als ik even meet in jouw afbeelding dan kom ik vrij precies in de buurt van een straal van 171.2 voor de cirkel.
gvrox