Stroompiek op een USB poort , hoe op te lossen ?

Krijg op mijn laptop de volgende melding... een USB apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de stroomlimiet van de USB poort is overschreden.

Aanbeveling: koppel het apparaat los en klik op reset. Als u op sluiten klikt
werkt de poort pas wanneer u deze loskoppelt en de computer opstart. ....

Maar er is helemaal geen USB apparaat aangesloten.
Sindsdien kan ik geen enkel aansluiting meer krijgen met mijn USB apparaten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
21K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad even de poorten fysiek controleren met een lampje en satehprikker. Wellicht zou je even alle usb connectors kunnen bezetten met apparaten of kabels dan opnieuw opstarten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-- Wellicht zou je even alle usb connectors kunnen bezetten met apparaten of kabels dan opnieuw opstarten -- Dit heb ik gedaan en alle USB poorten werken terug. MrTomaat verdient een punt ! :-) Bedankt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En als je ze er weer allemaal eruit haalt geen problemen?

Het beste antwoord

Even de poorten fysiek controleren met een lampje en met een satehprikker of naaldje van viezigheid ontdoen. Wellicht zou je even alle USB-connectoren kunnen bezetten met apparaten of kabels en dan opnieuw opstarten.

Als het laatste helpt een voor een weer loskoppelen, als het dan bij 1 specifieke poort fout gaat, kan je het probleem op 1 poort vastpinnen. Deze poort zou je dan continue kunnen bezetten met je muis bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
—Wellicht zou je even alle usb connectors kunnen bezetten met apparaten of kabels dan opnieuw opstarten— Dit heb ik gedaan en alle USB poorten werken terug. Beste antw. meer dan verdient ! Dankjewel groet amadeus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Alle 3 de USB poorten werken nog steeds.

Andere antwoorden (1)

Dit kunnen de drivers zijn en niet de usb port zelf, als dit ook gebeurd bij andere ports dan ligt het vast en zeker aan de drivers, zo niet, maak de usb port goed schoon en ook de usb kabel/stick die je probeert te gebruiken, en update de drivers

Toegevoegd na 25 minuten:
Het makkelijkste is om je computer merk en/of moederbord merk op te zoeken dan drivers bijvoorbeeld: Asus B150 PRO usb drivers of HP laptop drivers, ook kun je kijken bij opties in je computer naar welk moederbord je hebt en dan de drivers voor die opzoeken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor je reactie, ook de andere usb ports hebben hetzelfde probleem.
Hoe update ik de drivers ?
Weet ook niet waar ze te zoeken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het makkelijkste is om je computer merk en/of moederbord merk op te zoeken dan drivers bijvoorbeeld: Asus B150 PRO usb drivers of HP laptop drivers, ook kun je kijken bij opties in je computer naar welk moederbord je hebt en dan de drivers voor die opzoeken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt, heb gezien dat ik hiervoor contact met fabrikant via support moet opnemen. groet amadeus
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Contact opnemen? Drivers van apparatuur staan gewoon op de website van de fabrikant. Kwestie van productcode invoeren op de supportpagina. Als je vermeldt welke laptop je exact hebt (staat soms op de onderkant) kunnen wij het zo voor je vinden. Ik ben echter niet bekend met de conclusie dat dit een driver problemen zou kunnen zijn. Vaak is het een fysiek probleem. Bijvoorbeeld omdat ooit een connector te hard is losgekoppeld.