hoe kan ik AVG virus scanner goed wissen?

na jaren lang tevreden gebruik van Free-AVG, heb ik de betaalde verzie van AVG een maand geprobeerd.
nu ik terug ben bij Free-AVG, krijg ik telkens pop-up's van AVG om toch de betaal verzie aan te schaffen.
uiteindelijk heb ik AVG geheel verwijderd (dacht ik) maar nog steeds de pop-up's van AVG.
ik heb een ad-blocker maar AVG denderd er dwars doorheen.
als ik even geen toetsen aanraak, dan krijg ik weer zo'n pop-up.
hoe verwijder ik dat definitief? inmiddels gebruik ik Windows Defender?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Simon,
bedankt voor uw reactie(s)
antwoord -1-
-a- ik heb na CTRL-SHIFT-A geen Tune-up extenties in Firefox gevonden, dus niets gewist.
-b- na het opstarten van taakbeheer kwam ik diverse AVG zaken tegen, allemaal op één na gestopt
AVG service krijg ik niet gestopt. klik ik op eigenschappen dan zie ik AVGSVCA.EXE
dat is actief, maar kan ik niet stoppen. als ik op stoppen klik, dan werkt dat niet. antwoord -2-
ik heb http://download.avg.com/filedir/util/AVG_Remover.exe gedownload en gestart
dit programma vond geen AVG producten.
ik heb diverse zaken, uit -1- al uitgevoerd en gestopt. behalve dan de service.
na herstart bleek dat alle zaken die ik in -1- uitgeschakeld had, weer actief te zijn
toen nogmaals de remover gedaan, weer geen bestanden gevonden, maar toch het programma gerund.
en na enige tijd, weer opnieuw starten blijkt inderdaad dat ik geen AVG spullen meer heb.
hoera!! de tijd zal het leren of AVG inderdaad weg is, ik heb er alle vertrouwen in. antwoord -3-
een tientje per jaar, is inderdaad niet veel.
ik hoorde dat defender in de fall-update aanmerlijk is verbeterd.
geldt jouw opmering ook voor de de hernieuwde creators update? nogmaals bedankt en een heel prettig weekeind gewenst!
groeten, Dré

Het beste antwoord

Verwijder de Tuneup-extensie.
Ik zie dat je Firefox gebruikt: type [CTRL] [SHFT] A en verwijder alles wat met AVG te maken heeft, in ieder geval AVG Web TuneUp.

Voor de zekerheid kun je deze Remover draaien:
http://download.avg.com/filedir/util/AVG_Remover.exe
Kies alle producten en klik "Remove"
Klik "Restart"
Laat AVG hierna alle sporen verwijderen.

Zie je daarna nog een proces van AVG als je Taakbeheer start (via [CTRL] [ALT] [ESC])?

Op zich is Defender geen geweldige scanner:
Geen proactieve bescherming tegen ransomware, cryptolockers en andere gijzelsoftware.
De cloudtechnieken en gedragsherkenning zijn minder effectief dan bij andere antivirus-software.
Er is geen anti-exploit module voor extra bescherming tegen kwetsbaarheden in software.
Een uitgebreide bescherming voor het blokkeren van schadelijke websites en ontbreekt.
Ook bevat het geen specifieke bescherming voor het internetbankieren en online winkelen.
Geen controle en bescherming tegen man-in-the-middle en man-in-the-browser aanvallen.
Buiten het SmartScreen Filter van Windows is er geen verdere bescherming tegen phishing en fraude.
Ook een specifieke identiteitsbescherming en bescherming op social media ontbreekt.

Ikzelf gebruik Kaspersky Internet Security, die deze beveiliging wel biedt. Voor een tientje per jaar vind ik dat wel de moeite (Bij bijvoorbeeld http://www.softwarepalast.de of http://www.mmoga.com).
SimonV
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoi Simon,
bedankt voor uw reactie(s)
antwoord -1-
-a- ik heb na CTRL-SHIFT-A geen Tune-up extenties in Firefox gevonden, dus niets gewist.
-b- na het opstarten van taakbeheer kwam ik diverse AVG zaken tegen, allemaal op één na gestopt
AVG service krijg ik niet gestopt. klik ik op eigenschappen dan zie ik AVGSVCA.EXE
dat is actief, maar kan ik niet stoppen. als ik op stoppen klik, dan werkt dat niet. antwoord -2-
ik heb http://download.avg.com/filedir/util/AVG_Remover.exe gedownload en gestart
dit programma vond geen AVG producten.
ik heb diverse zaken, uit -1- al uitgevoerd en gestopt. behalve dan de service.
na herstart bleek dat alle zaken die ik in -1- uitgeschakeld had, weer actief te zijn
toen nogmaals de remover gedaan, weer geen bestanden gevonden, maar toch het programma gerund.
en na enige tijd, weer opnieuw starten blijkt inderdaad dat ik geen AVG spullen meer heb.
hoera!! de tijd zal het leren of AVG inderdaad weg is, ik heb er alle vertrouwen in. antwoord -3-
een tientje per jaar, is inderdaad niet veel.
ik hoorde dat defender in de fall-update aanmerlijk is verbeterd.
geldt jouw opmering ook voor de de hernieuwde creators update? nogmaals bedankt en een heel prettig weekeind gewenst!
groeten, Dré
SimonV
6 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hopelijk blijft AVG weg. Je kunt ten overvloede nog checken of er bij je Program Files nog iets van AVG en/of Tuneup staat. Of controleren of er nog iets van AVG bij het opstarten geladen wordt:
Type Windowstoets + R, daarna MSCONFIG.
Kijk bij tabblad "Opstarten" of daar iets onbekends bij staat.
Uitgebreider: met Autoruns kun je alle programma’s en processen zien die bij opstarten ingeschakeld worden.
https://technet.microsoft.com/nl-nl/nl/sysinternals/bb963902.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396 Met de hernieuwde creators update is Defender wel aanzienlijk verbeterd!
Toch scoort Defender bij een recente test niet geweldig:
"Op bescherming behaalden maar liefst tien van de 18 anti-virus programma's de hoogste score van 6 punten: ze stopten - bijna - alle bedreigingen. Als je de afzonderlijke rapporten bestudeert zie je echter dat maar vijf van deze tien, namelijk AVG, Bitdefender, F-Secure, Kaspersky en Norton, overal een 100% score behalen en echt alle virussen blokkeren. Onder andere Avira, Trend Micro en Avast hebben wat slippertjes, maar krijgen toch zes punten voor bescherming.
Windows Defender doet het bij deze test wat minder (terwijl de laatste tijd goede scores behaald werden) en haalt maar 4,5 punten op bescherming." Als je niets wilt betalen, is Avira een uitstekende gratis scanner. https://www.gratissoftwaresite.nl/av-test-kaspersky-beste-anti-virus-defender-redelijk-avira-april-2017