Heeft het meerwaarde om een kopie van belangerijke bestanden op meerdere harde zchijven op te slaan?

Ik heb 450 GB aan belangerijke foto's en video's waar ik ook een emotionele waarde aan heb. Toevallig kwam ik 3 harde schijven tegen die ik niet meer gebruik en wil op de harde schijven kopies maken van de schijf waar de foto's en video's opstaan naast een back-up in de cloud.

Heeft het enig meerwaarde ?

6 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ja, elke back-up heeft enige meerwaarde, stel dat de cloudopslag errors geeft en je originele HDD afgebrand is. Leg de harde schijven wel op een andere locatie voor maximaal effect (dus ander adres).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jazeker. Denk maar aan de situatie dat een HD defect raakt. En je kunt je ook nog meerwerk besparen door meerdere disks in een RAID (Redundant Array of Independent Disks) te configureren.