Kan ik rsync download gebruiken als verificatie?

Ik wil met rsync grote bestanden uploaden naar de Cloud. Daarna wil ik de bestanden weer met rsync downloaden om te verifieren. Aangezien het rsync protocol checksums toepast om te beslissen welke blokken veranderd moeten worden ga ik er vanuit dat het zeker is dat het hetzelfde bestand is als wat er in de cloud staat. Na het downloaden verifieer ik het bestand nog een keer handmatig.

Is dit een idee ipv steeds het hele bestand te moeten downloaden?

6 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ik weet niet of ik helemaal begrijp wat je wilt, maar ik zou het proberen met de opties a, v, n en c, waarbij c de checksum afdwingt en n een "free run" geeft, dus zonder feitelijke veranderingen. Daarbij zal v aangeven, welke bestanden vervangen zouden moeten worden. En dat zouden er nul moeten zijn, als alles goed gegaan is.