Hoe voorkom ik dat een programma(Blue Iris) zijn bestanden map op station C:\ plaats?

ik heb de programma expres op D:\ geïnstalleerd maar hij slaat zijn bestanden map automatisch op C:\ en als ik dat map handmatig naar D:\ plaats dan kan ik de bestanden niet meer openen !?

6 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt het niet voorkomen want mogelijk is het een 'harde' instelling in het programma dat die bestanden daar moeten komen. Echter kun je het programma foppen met een symbolische link door een verwijzing van C: -> D: te maken, het programma "denkt" naar C: te schrijven maar de fysieke bestanden komen op D: terecht. Dit is de meest chique oplossing als work-around voor koppige programma's
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
koraal19
6 jaar geleden
bedankt voor je antwoord, de bedoeling is dat schijfruimte van D:\ word gebruikt, ik heb de link gemaakt en nu zie ik dat de bestanden in beide stations C:\ en D:\ staan !
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dan heb je het niet goed gedaan. Je moet vanaf de root van het programma die sym link plaatsen, en beslist niet hoger, tenzij je wil dat elk programma onder "Program Files" op D: belandt. Met welk commando heb je die symlink te zetten? Want er zijn ook software oplossingen voor. zoals deze: http://schinagl.priv.at/nt/hardlinkshellext/linkshellextension.html Reboot al gedaan?
koraal19
6 jaar geleden
ik had het via Windows verkenner gedaan daarom was het niet goed gelukt, nou dat ik het via het programma zelf heb gedaan het is helemaal gelukt, nogmaals bedankt.