Waarom kan in een e-mailaccount niet instellen als standaard account?

Ik heb binnen Outlook (2007) 3 e-mailaccounts aangemaakt. Hiervan wil ik een account als standaard in stellen. (in bijlage aangegeven als 1).

Bij de e-mail instellingen (eerste tab) lukt dat wel, maar ik wil dat ook bij de gegevensbestanden (zie bijlage). Dan staat dat account namelijk bovenaan in mijn overzicht.

Als ik die echter dit account selecteer blijft 'Als standaard instellen' grijs en kan ik dus niet instellen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat op kan lossen?

Alvast bedankt
Groet
Paul

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software
3.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Staat toch al een vinkje voor
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ ronron1212
Ja, maar is "grijs"- dus niet actief. @PaulBae Ga naar je 2de account en ontvink het als standaard.
Daarna, ga naar account 1 en vink dat aan als standaard Groet
Piet
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Piet,
Bedankt voor je reactie, maar helaas verhelpt dit het probleem niet. Zou het te maken kunnen hebben dat account 1 een IMAP account is. Account 3 is dat ook en kan ik ook niet kiezen. Account 2 is een POP account en is wel te kiezen.
Groet
Paul

Het beste antwoord

Een IMAP-account kan niet ingesteld worden als standaardaccount. Zoek op de tekst "IMAP folders cannot be set as default" op de pagina in onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beste Sandokan,
Bedankt voor je snelle reactie en de link naar het artikel. Mysterie dus opgelost.
Groet
Paul