Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om bestanden van Acer (C:) te verplaatsen naar Data (D:)?

Mijn laptop staat al haast vol als het gaat om Acer (C:). Daarentegen heeft mijn Data (D:) nog ruimte zat. Nu was mijn vraag dus of het mogelijk is om bestanden te verplaatsen zonder bestanden of mijn laptop te beschadigen. En zo ja, hoe? Ik loop nu vaak tegen het probleem op dat ik bestanden niet kan verplaatsen omdat het al ergens is geopend of dergelijke. En daarnaast vroeg ik me ook af of het mogelijk is dat opgeslagen afbeeldingen automatisch naar de map Data (D:) gaan.

Toegevoegd na 19 uur:
Hebben er mensen enige tips waarmee ik de C-schijf zo ruim mogelijk kan houden en de D-schijf vol kan gooien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In Windows Verkenner, het programma waarmee we mappen en bestanden kunnnen zien, kunt u met de rechtermuisknop op bestanden en mappen klikken die u wilt verplaatsen. Daarna drukt op op 'Knippen' en navigeert u naar D:. Daar drukt op een witte plek in Verkenner op uw rechtermuisknop en dan drukt u op 'Plakken'. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik vind het bijvoorbeeld slim om grote bestanden te verplaatsen nar de D-schijf, want dan kunt u makkelijk ruimte vrijmaken op de C-schrijf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, alleen dan loop ik vaak tegen het probleem op dat ik deze machtiging niet heb. Hier een voorbeeld: http://prntscr.com/exio1o Als ik dan op Opnieuw proberen klik krijg ik hetzelfde
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies Jamilla, het is daarom ook geen goed antwoord van WDHBGS want op C: zijn de mogelijkheden ietwat beperkt, Windows en Program Files vallen al af als kandidaten om naar D: te verplaatsen(wordt niet benoemd door WDHBGS), en de hele gebruikers folder tree mag ook niet...en laat daar nou net je winst zitten in het verplaatsen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat zijn jammer genoeg wel de bestanden die samen heel veel ruimte in beslag nemen...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
U kunt grote documenten verplaatsen. Het is inderdaad lastig als de meeste grote bestanden bestanden in Program Files en de Windows-map zijn, maar het lijkt me stug dat de hele C-schijf volraakt als er geen grote (hoeveelheden) documenten of afbeeldingen zijn opgeslagen.
Met 'documenten' bedoel ik ook daadwerkelijk gebruikersbestanden, bijvoorbeeld uit de map 'Documenten' en 'Afbeeldingen'. Het is wel mogelijk om programma's voortaan op een andere schijf te installeren, al is dat niet zo makkelijk automatisch te maken.
De hele map 'Documenten' bijvoorbeeld kunt u daarentegen wél op een makkelijke manier verplaatsen. Dat staat hier uitgelegd: http://www.personalcomputercare.nl/computervragen/tips/persoonlijke-mappen-verplaatsen.htm Succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding